1 dimineața aeroportul Henri Coandã
O domnişoarã cu poncho, geacã de piele şi maieu sexy, cãciulã roz cu ciucuri de copil şi pãlãrie de paie agãțatã de aparatul foto se chinuia cu vreo 3 bagaje de mânã la terminalul plecãri. Pânã acum nimic deosebit, cine mã cunoaşte, mã recunoaşte...
Nu cunosc pe nimeni, cãlãtoresc singurã, caut cu privirea un reprezentant eximtur (www.eximtur.ro) sau al liniei de croazierã (www.croaziere.net) sau msc ( www.msc.com)... ghinion e 1 dimineața...îmi las bagajul nesupravegheat în mijlocul aeroportului şi plec dupã o cafea... dacã v-ați împiedicat de el sau în el în noaptea de 24 octombrie al meu era...ei bine dupã 3 cafele eram chill şi aşa am pornit într-o nouã aventurã
A experimenta este termenul corect în ceea ce priveşte croazierele. Mai ales când totul se întâmplã pentru 1 a datã, eram ca un copil abandonat de pãrinți într-un mare oraş al dulciurilor. Ai o poftã nebunã sã încerci totul, dar nu ai habar de unde sã începi. Titanic vã sunã cunoscut? Cliché sau nu era singurul meu reper cu privire la vasele de croazierã.
Îmi imaginam cã trebuie sã fie o mega construcție dar alte aşteptãri nu aveam... mã gândeam doar Doamne sã nu mã plictisesc...
Oraşul plutitor cu zeci de saune, jacuzzi şi piscine, restaurante, spa, coafor, magazine de lux, sãli de spectacole, biblioteci, cazino mã fascina recunosc. Credeam cã trebuie sã mor şi sã ajung în rai pentru aşa ceva, dar nu e chiar aşa.
Croazierele cutumã pentru mulți...aşa cã vreau sã desființez un mit. Croaziera nu trebuie sã fie cãlãtoria predilectã a celor de o anumitã vârstã. Ce-i drept şi eu îmi imaginam cum o sã fiu singura starletã de pe vas, well m-am înşelat, nu în totalitate dar se pare cã din ce în ce mai multi tineri aleg acest tip de excursie.
Despre posibilitãțile de a contracta o croazierã din România e destul de puțin de spus. Sunt câteva agenții oarecum de nişã specializate în croaziere croaziere.net şi www.eximtur.ro
www.christiantour.ro/croaziere si nordic cruises www.fredolsencruises.com printre ele. E destul de greu spre imposibil sã contractezi o croazierã pe cont propiu dupa net direct cu linia de croazierã, am încercat eu....
Cu toate cã nu sunt încã foarte populare în rândul turiştilor români existã o piațã cu deschidere din ce în ce mai mare în România.
*Dacã vã pot ajuta cu vreo idee despre ce crozierã sã luați cu ce linie cu mare plãcere vã stau la dispoziție şi vã pot împãrtãşi din experiența mea.*
Eu vã pot povesti mai multe despre linia de croazierã italianã Msc www.msccruises.co.uk
Însã dacã vã intereseazã o croazierã înainte de a lua o decizie consultați şi siteurile Royal Carribean ( www.royalcarribean.co.uk), Norwegian cruises (www.nlc.com sau www.fredolsencruises.com), Nordic sea, Princess ( www.princess.com) - independent de nume acestea sunt cele mai marii linii de croazierã şi opereazã pe toate destinațiile.
Ce tipuri de croaziere poți alege
- croaziere tematice: jazz, sport adicts, cu o anumitã orientare sexualã sau pe un anumit hobby- knitting - no kidding, dar bineînțeles majoritatea aleg dupã traseul parcurs.
Poți alege între un vas de croazierã mic - exemplu croazierele cu plecare din diverse porturi greceşti înspre insule-croaziere care pot dura de la 3-4 zile la o sãptãmânã, comparativ cu cele pe Mediterana sau Oceanul Atlantic care pot dura sãptãmâni. Din pãcate trebuie sã cãutați toate opțiunile pe cont propiu aşa v aş sugera şi mai întrebați în jur sigur veți gãsi pe cineva care a mai fost ca sã vã dea un pont douã...
Despre MSC
Deocamdatã numai de bine. MSC este al doilea operator de vase de pasageri, de origine italianã, buona vita e piacere...nu am cu ce sã compar aşa cã deocamdatã numai de bine.
Despre Îmbarcare
Îmbarcarea este un proces greoi. Din aeroport suntem transferați cu autocarele în port, vasul pleacã din port Genoa noi venim de pe MLX Malpensa. O datã ajunşi vãd splendoarea de oraş pe care voi locui 10 zile şi mã simt o furnicuțã. Îmbarcarea cum ziceam dureazã mult...câteva ore...mai întâi stãm în terminalul de îmbarcare al portului o orã, nimeni nu ne comunicã nimic aşteptãm permisiunea de a ne îmbarca.
Pe vas procesul de îmbarcare identic cu cel de check in de la aeroport. Scanat bagaje, declari ce ai etcce diferã puțin e faptul cã primeşti o etichetã pentru bagajul de calã pe care o lipeşti pe bagaj cu numãrul cabinei şi puntea. Bagajul de calã îți este preluat de un stuard direct când te îmbarci- treci pe etichetã numele tãu şi numãrul cabinei şi asta e. Îl gãseşti lângã cabinã peste vreo 2 ore. Dacã ai nevoie de ceva din bagaj între timp aveți grijã sã aveți în bagajul de mânã.
La îmbarcare e coadã organizatã cât de cât... intrãm în funcție de puntea unde avem cabina. Surprizã sunt 14 punți - cabinele fiind de la punțile 2-13. Punțile sunt de fapt etaje.
Cum trecem de securitate- verificare bilet paşaport , scanare bagaj, persoanã, exact ca pe aeroport primim în baza rezervãrii un card. Card care ne va servi ca document de identitate- carte de credit pe tot timpul croazierei- ni se spune rãspicat ați pierdut acest card e nasol, fiind singurul document care funcționeazã pe vas cu el plãteşti, cu el mãnânci sau deschizi uşi, plus cã mai depui şi o sumã de bani pe el.
Despre cardul de îmbarcare
Pe el este înscris numãrul cabinei numãrul cabinei include puntea/etajul ex 9124 înseamnã etajul/puntea 9 cabina 124, tipul de masã şi restaurantul unde vei servi masa. Mai primeşti o hartã a vasului, urãri de bine şi cam atât, explicații despre cum sã supraviețuieşti pe cele 14 punți nu prea. Cu cardul ai acess peste tot, cu el îți cumperi ce vrei de la bar, asta dacã nu ai pachetul all inclusiv,cumperi excursii de pe vas sau orice altceva. Pentru mai multe detalii vã stau la dispoziție.
Ce rãmâne de fãcut...sã descopãr 14 punți, restaurante a la carte, sãli de spectacole, sã mã pierd pe culoare negãsind cabina, asta e o altã poveste...
Pânã atunci vânt la pupã şi Benvenutti a bordo!